1200GS Hakkında Herşey...

Uzun süredir kullandığım motosikletim hakkında edindiğim deneyimlerimi ve bildiklerimi paylaşmak için bu blogu oluşturdum.

Gezi yazılarından bakım onarıma, modifikasyondan sürüş tecrübelerine kadar edindiğim bir çok deneyimi bu blogda yayınlayıp kalıcı olmasını istedim. 

Keyifli olmasını dilerim.

Bozcaada

23 Eylül 2008 Salı

Yağ - Yağ filtresi değişimi

Her 10.000 km' de yağ - yağ filtresi değişimi yapılması BMW tarafından tavsiye edilir.

Yağ filtresi 1 adet 24 ytl
Yağ 4 litre 60 ytl
Tapa Pulu 1 adet 1 ytl

Motor alt muhafazasını tutan 4 civata sökülerek muhafaza çıkarılır.




Yağ tapası gevşetilerek motorun yağı boş bir tava içerisine boşaltılır. Yağ boşalmasının hızlı ve tam olması için sol silindir üzerindeki yağ koyma tapasının açık olması gerekir.




Yağ boşalırken sol silindirdeki yağ koyma tapası bu şekilde açık kalsın.
(aman dikkat içeriye yabancı cisim kaçırmayın)






Yağ filtresi göründüğü gibi motorun alt kısmından gevşetilerek çıkartılır.




Yeni yağ filtresi takılırken lastik contası bir miktar yağlanarak yerine takılır.






Yağ filtresinin sökülmesi ve takılması için özel aparatlara ihtiyaç olsa da tornavide yardımı ile filtre üzerindeki çentiklerden yararlanarak sökme/sıkma işlemini yapabilirsiniz (Nazik davranın)




Yağ tapasının aluminyum pulunu yenisi ile değiştirerek yerine takıyoruz.

Bu pulu her tapayı açıp kapamanızda değiştirmenizi tavsiye ederim.
Tapa sıkılırken pulu eziyor ve tapa ile blok arasında sızdırmazlık sağlıyor.





Castrol 10W-50, 15W-50 ve 20W-50 yağ kullanabilirsiniz. Mevsim şartlarına göre çok sıcak havalarda 20W-50 normal havalarda 15w-50 ve soğuk havalarda 10W-50 kullanabilirsiniz.

Fabrikasnın önerisi 20W-50 yönünde.

Yağ filtresi değişimini her motor yağı değişiminde yapmanız motorunuzun ömrünü uzatacaktır.





Yağ filtresi değiştiği zaman totalde 4 lt. yağ alır. Sol silindirden yağ dolumu yapılır.




Yağ seviyesini sol silindirin altındaki bu küçük pencereden görebiliriz.
12GS in yağ seviyesini kontrol ederken motoru stop ettikten yarım saat sonra kontrol etmeliyiz.

Sabah motorun yağ seviyesine bakmak veya motoru stop eder etmez yağ seviyesine bakmak yanıltıcı olur ve yağ seviyesi hakkında bilgi vermez.


Doğrusu motor bir süre çalıştıktan sonra stop ettiğinizde 20-30 dk sonra kontrol etmenizdir.
Dairesel pencerenin en üst seviyesinde yağ tam dolu orta seviyesinde ortalama ve alt seviysinde ise bir miktar yağ ilave etmeniz gerektiğini anlayabilirsiniz.


En üst seviye ile en alt seviye arasında 0.4 lt farkı vardır.

4 yorum:

foller328 dedi ki...

39 Minute Changes the life the movie

http://freedom.ws/foller328

Thank you the reading
If you are not interested
I am sorry to waste your valuable time

God blesses you
Wish your dreams come true

Melih Ertunç dedi ki...

Sevgili Mehmet, harika bilgiler paylaşmışsın... Ellerine sağlık... Motorun son halini de buradan paylaşmalısın bence... Custom 1200 GS herkesin ilgisini çekecektir...
Toplantılarda görüşmek üzere...

Murat GÜMÜŞKAYA dedi ki...

Çok güzel bir anlatım teşekkürler, takipteyim

Unknown dedi ki...

Peki motorsiklet yağı yazmak zorundamı ustam